14 Mayıs 2010 Cuma
Maserati'ye Yaz Geldi
Yaz geldi herkes tatil planları yaparken haklı olarak otomobil firmalarıda boş durmuyor ve yaz planlarını gerçekleştiriyor. Otomobiller için yaz, üstü açık modellerden ibarettir. Tabii hepsine yakışmasa da bazı markaların üstü açık otomobilleri daha bir çekicidir. Evet yaz geldi ve kullanıcılar üstü açık modellerle daha fazla ilgilenmeye başlarken ünlü İtalyan spor otomobil üreticisi Maserati'de geri kalmayarak GranCabrio'nun Türkiye lansmanını güzel bir partiyle gerçekleştirdi.
GranCabrio modeliyle GranTurismo ailesine yeni bir model ekleyen Maserati, kumaş tavan kullandığı GranCabrio'nun kalbini 4.7 litrelik 440 Hp'lik motorla süslemiş. Kumaş tavanın renk seçenekleri bulunduğu GranCabrio'ya, S modelinde kullanılan 6 ileri yarı otomatik şanzıman entegre edilmiş. GranTurismo S modelinden hiç bir farkı bulunmayan GranCabrio'nun Türkiye kotası sınırlı tutulmuş.
Gelelim kendi izlenimlerime. İlk olarak GranCabrio'nun tek motor seçeneğiyle sunulması fiyat konusunda müşterilerin tek seçeneğinin olduğunu gösteriyor. Bence hem 4.2 hemde 4.7 litrelik motor seçeneği olması gerekirdi. İkinci olarak, kumaş tavan konusu. Kumaş tavanın otomobile bir ruh kattığı kaçınılmaz bir gerçek. Ancak bunun yanında kullanım zorluğu, iç mekanda yarattığı huzursuzluk (gürültü gibi) kumaş tavanın dezavantajlarından bir kaçı. Son olarak kumaş tavanlı GranCabrio, GranTurismo'nun üstü kesilmiş versiyonu gibi durması tasarım konusunda beni pek memnun etmedi. Bence soft top yerine hard top kullanılsaydı C sütununda oluşan görsel bozukluk giderilmiş olurdu. Buna ek olarak hard top kullanılmış olsaydı C sütununda bulunan "Saetta" logosuda ortadan kaybolmamış olurdu.
Madem soft top kullanıldı ve Maserati Ferrari'nin partneri neden soft top yaptığında Maserati, Ferrari'nin Spider modelleriyle Coupe modelleri arasında ki tasarım farkını kopyalamamış?(Bkz. F430 Spider ve Coupe'nin arka tasarımına)"ES"
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder