1 Mayıs 2010 Cumartesi

Her Şey Halk İçin "Volkswagen"



Soğuk günlerin ve yokluğun getirdiği yeni düşüncelerle Alman ırkı o kötü günleri nasıl geride bırakacağını hesaplama yoluna gitmiştir. Bunun için enine boyuna bütün açılardan düşünüp, günün şartlarına karşı icatlar yapmaya kalkmıştır. Bunu başaranlar hayatları boyunca da "efsane" olarak aklımızda kalmıştır. İşte burada karşımıza çıkan marka Volkswagen. Herkes artık ezberlemiştir Türkçe'de "halk otomobili" anlamına geldiğini. Evet üretimine başlandığı ilk zamanlarda amacı halkın her kesiminden kullanabileceği bir otomobil olmasını sağlamaktı. İlk yıllarda bu amacını tamamiyle yerine getiren Volkswagen, bir kaç yıl sonra otomobil dünyasında oluşan rekabet ve müşteri isteklerinin değişmesiyle bu çizgisinden kaymış durumdadır.

Giriş yazımda da bahsettiğim gibi bilgi ve yorumlarımı yazacağımı söylemiştim. Bir Volkswagen kullanıcısı ve hayranı olarak bu konuda biraz eleştiri yapacağım. 6 yıldır Volkswagen Golf marka otomobil kullanıyorum ve şu zamana kadar otomobilimden saçma sapan bir nedenden dolayı bir problem yaşamadım veya beni yarı yolda hiç bırakmadı. 6 yıl derken 6 yıldır aynı otomobili kullanmıyorum tabii ki ilk 2000 model Golf 1.6 Comfortline'la başladım şimdi ise yine 1.6 Pacific versiyonunu kullanıyorum. Bu bölümü bir kenara bırakırsam bu günkü yazımda Volkswagen markasına neden küs olduğumdur.

Halk otomobili denilince akla ilk gelen maddeler; satış fiyatının makul olması, yedek parça sıkıntısının yaşanmaması ve satış sonrası hizmetlerinin yaygın olmasıdır. Yedek parça ve satış sonrası hizmetlerini bir kenara bırakırsak satış fiyatı maddesinde biraz durmak istiyorum. Volkswagen markası son bir kaç yılda nedendir bilemiyorum bir anda satış fiyatları konusunda beni tatmin etmeyen ve geri çekilmemi sağlayan bir politika sürdürmekte. Bu gün fiyat listesine şöyle bir göz attığımızda sıfır bir Golf'ün satış fiyatı neredeyse 40.000 TL'ye yaklaştı. Bir üst sınıfı olan Jetta'nın fiyatından bile yüksek.(1.6 litrelik motor ve manuel vites) Hemde bu fiyata alacağınız otomobil o kadar baz bir model ki neredeyse direksiyonunu bile siz takacaksınız. Bu kadar boş bir otomobili sırf rekabete ayak uydurmak için bu fiyata satıyorsanız bunu protesto ederim işte. Aynı şekilde Scirocco için, 2008 otomobil fuarında detaylı inceleme şansını yakaladığım gün benim için hayallerimin suya düştüğü gün olmuştu. İlk çıktığı zaman iç mekan detaylarının 5.nesil GTI'ın kopyası olması tamamen hayal kırıklığından başka bir şey değildi. Ve Scirocco böyle kötü bir iç mekan tasarımıyla satıldı sonrasında ise, büyük ihtimal müşteri geri dönüşleriyle yeni Golf'ün iç mekanından biraz kopya çekildi ve adama döndü.

Eski topraklar daha iyi bilir her yeni Golf görücüye çıktığı zaman herkes heyecanla beklermiş ve geldiği gibi de almak için izdiham yaratırlarmış. Ancak en son çıkan 6.nesil Golf, benim gibi bir çok kişide de hiç bir heyecan yaratamadı. İşte bu maddeler ve fiyat politikasıyla da Volkswagen markası benim için "halk otomobili" sloganından epeyce uzaklaşmıştır. Neyse ki Golf'ün 7.nesli Alman mühendisler tarafından mıncıklanıyor. Umarım hepimizi heyecanlandıran bir otomobil olurda Volkswagen yetkili satıcılarının telefonlarını kitleriz."ES"
<!--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder