5 Haziran 2010 Cumartesi

"Ciao lo 458 Italia "



4.5 litre 8 silindir anavatan İtalya. İşte 458 Italia'nın tam olarak açılımı. Ferrari'nin son bombası 458'in neden otomobil severleri bu kadar heyecanlandırdığını test otomobilinin çekiciden aşağı indirmesiyle birlikte anladım. Zaten Ferrari'nin tarihinden itibaren yaptığı tüm otomobilleri beni heyecanlandırıken 458 Italia bunun sonu oldu.

Test aracının çekiciden indirilmesiyle birlikte aracın içine kendimi attığım anda sağ koltukta oturan kişinin sadece 458 Italia logosu ve mutheşem motor sesini duymasından başka yapabileceği hiç birşeyi olmadığı ap açık gördüm. Evet otomobilin sadece sürücü odaklı üretilmesi sağ koltuktakilerin konu mankenliğinden başka çarelerinin olmadığını gösteriyor. Ön göğüste konumlandırılmış olan bütün düğmeleri sadece sürücünün kontrol ediyor olması bana E36 kasa BMW 3 serisini hatırlatıyor. O zamanlarda da BMW'nin sürücü odaklı otomobil üretmesi çok hoşuma gitmişti. Çünkü bana göre otomobili kullanan her zaman kraldır o ne isterse olur başkalarının karışması dikkat dağıtmaktan başka bir şey değildir.

Sağ koltuk maceramı bitirdikten sonra heyecanla beklenen sürücü tarafına geçtiğimde beni 2 elektronik 1 analog toplam 3 büyük gösterge paneli karşılıyor. Orta ekranda Ferrari geleneğini yansıtan analog devir göstergesi F430'dan farklı olarak Sarı,Kırmızı,Siyah ve Beyaz olarak alınabiliyor. Gösterge panelinin sağ tarafında bulunan Radyo,Navigasyon,Telefon ve Hard Disk kontorlu ve Elektronik Hız göstergesi bulunuyor. Bütün bunları ön göğste bulunan büyük kontrol topundan yapıyorsunuz. Sürücüyü asıl iligilendiren bölüm ise sol tarafta bulunan elektronik ekran. Çünkü burada otomobilin bütün detayları yer alıyor. Lastik basıncı, Lastik sıcaklıkları, Motor ısısı, Yağ ısısı, Yağ basıncı, Dış sıcaklık, Saat, Benzin göstergesi bulunuyor. Asıl beni benden alan özellik mannettino (diferansiyel ayarı) ayarlarını değiştirdiğiniz anda sol tarafta bulunan ekranın rengi değişiyor. Örnek olarka CST OFF moduna geçtiğinizde sol taraftaki ekran Kırmızı oluyor. Bu sizin hangi ayarda olduğunuzu küçük mannettino düğmesine bakmadan anlamanızı sağlıyor.

Baştada dediğim gibi Ferrari, 458'de sürücünün dikkatini yoldan ayırmaması için elinden gelenin en iyisini yapmış. Direksiyonda bulunan Sinyal, Uzun far kontrolü, Süspansiyon ayarı ve Silecek kontrolü her daim yola odaklanma sağlıyor. Hele birde opsiyonel olarak diraksiyonda bulunan karbon fiber devir göstergesi aldığınızda kendinizi tam bir yarış otomobilinde hissediyorsunuz. Saydığım bütün bunlar test otomobilinde bulunuyordu. Star Engine düğmesine bastığımda beni şaşırtan başka bir özellik gözüme çarptı. F430'da Star Engine düğmesine bastığımda gök gürültüsü gibi bir sesle motor harekete geçiyordu ancak 458 Italia'da bu durum tamamen değişmiş sanki 4 silindirli bir motor çalıştırıyormuşum hissi verdi. Ancak yüksek devirlere çıktığımda özellike 4000 devirden sonrasında, valfler açılarak sol ve sağdaki egzoslar yeri göğü inletmeye başlıyor.

Bir kaç cümleyle bitirmek istersem, 458 Italia hem iç mekanının kalitesi bakımından hem teknolojisi bakımından şuanda süper spor otomobilleri arasında en yüksekte yer alıyor. Buna birde normal kullanımda verdiği yumuşaklık hissi eklendiğine günlük bir otomobil olduğunu en iyi şekilde kanıtlıyor."ES"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder