23 Ocak 2013 Çarşamba

Mercedes "A"lfabesi...


Mercedes A 200 AMG

Yıl 2001, otomobil dünyasını yakından takip eden ben şok içindeyim. Hayatım boyunca çirkin otomobiller gördüm ama bu çirkin otomobiller genelde sevmediğim markaların modelleriydi. Ama hayranı olduğum bir markanın böyle bir model çıkartması ve bunu bütün dünya pazarına sunması beni hayal kırıklığına uğrattı.

"Hadi açıkla bu marka hangisi?" dediğinizi duyuyorum. 2001 yılında beni bu kadar şok eden ve o markanın hayranı olarak beni mutsuz eden dünyaca ünlü marka MERCEDES-BENZ. Evet yanlış okumadınız, 2001 yılında Mercedes A serisi'nin dünya lansmanı yapıldığında söylediğim cümleler "bu model Mercedes'in yaptğı bir çalışma olamaz.", Mercedes'in "A"lfabesi şaşmış. Dizayn ekibinin tarihine kara leke olarak geçen A Serisi, benim gibi düşünen bütün otomobil yazarları tarafından eleştrilere maruz kalmıştı.O kadar kötü bir otomobil olmuştu ki, ilk yapılan testlerden hep kalıyordu. (Çarpışma, Geyik, Fren vb....) Daha sonra mühendisler aracın boyutunu uzatarak yol tutuşunu iyileştirme çabalarına gitmişlerdi ancak atladıkları önemli bir noktsa vardı DİZAYN. Mercedes A Serisi'nin dizaynı yol tutuşunun iyileştirilmesine rağmen hala aynıydı. Yüksek oturma poziyonu, kötü yan ayna dizaynı, kalitesiz iç mekan, özensiz ön ve arka tasarım vb... Mercedes denilince akla sedan, oturaklı, arkadan itişli, ferah otomobil gelir. Ama anlam veremedğim bir şekilde Almanlar bütün bu sıfatları bir kenara koyup yeni bir akım başlatmak istediler. Yukarıda bahsettiğim gibi, A Serisi'nin ilk çıktığı zaman bende çok büyük bir hayal kırıklığı olmuştu. Bu hayal kırıklığı, içimdeki Mercedes dünyasında A Serisi diye bir modeli silmişti. Taa ki 2013 yılında tanıtılan yeni A Serisi'ne kadar.

Geçen hafta Cuma-Pazartesi şahsıma gelen Mercedes A 200 AMG paket test aracı benim A Serisi geçmişimi tamamen değiştirdi. 2001 yılından beri aklıma gelen bütün küfürleri ettiğim mühendisler sanki beni duymuş ve benim bir önceki A Serisi'nde şahid olduğum bütün eksi noktaları bir bir artıya çevirmişlerdi. İlk olarak iç mekan ve dış karoser dizaynından bahsetmek istiyorum. İç mekan çizgileri Mercedes'in mevcut modellerinin ayınısı değişik olarak orta konsolda bulunan MMI Ekranı bulunuyor. Dış karoser dizaynı ise gerçekten etkileyici. Aracı aldığım ilk gün otomobillerden anlayan kız arkadaşımı iş çıkışında almaya gittim. Otopark'ta beklerken kapıdan geldiğini gördüm ve aracı çalıştırıp ileri aldım ve binmesini bekledim. Araca bindiğinde "dışardan çok güzel gözüküyor" dedi. Bunu anlatmamın sebebi, Mercedes bu sınıfta (eski A Serisi'ne göre) gerçekten etkileyici bir şaheser meydana çıkartmış.

Gelelim sürüş deneyimlerimize. Test aracının üstünde bulunan AMG'nin 18" jantlarıyla araç gereğinden fazla sertlikte. Buna paralel olarak aracın yol tutuşu tabii ki beklenen gibi iyi. Direksiyon'un direkt çalışması ise gayet tatmin edici. Ancak araçta beni etkilemeyi başaramayan 2 nokta vardı. İlk nokta, 7G Çift Kavramalı şanzıman. Çift kavramının mucidi Almanlar maalesef bu araçta kalitelerini gösterememişler. 156 Hp 250 Nm tork değerine sahip Mercedes A 200 motor ve şanzıman uyumundan sınıfta kaldı. Bunu şöyle açıklamak istiyorum. Düşük devirlerde şanzıman tork konvertörlü ZF şanzıman gibi tepki veriyor buna karşılık üst devirlerde her hangi çift kavramanın vites geçişlerinin 0.001 Ms olması gerekirken, A 200 bunu çok daha geç yaparak çift kavrama özelliği hissi vermiyor. İkinci ve bence en önemli hissiyat noktası ise Egzos sesi. Tamam kullandığım araç Mercedes ama madem böyle aykırı karaktere sahip bir araç yaptın, bunu egzos sesiyle taçlandırman gerekiyor bence. Bu durumu ne yaptıysam maalesef pozitife çeviremedim. Egzos sesi için illa ki İskender'e gidip elletmek gerekiyor canım aracı.

Yazıyı daha sıkıcı hale getirmemek için aşağıda artılar ve eksiler olarak size bazı notlar sunuyorum;

Artılar;

*Aykırı Dizayn
*Mercedes Kalitesi (Ufak tefek iç mekanda kalitesiz yerler var ama çok büyütmeye gerek yok)
*Görüş Açıları
*Yol Tutuşu
*İç ve Dış Aydınlatma
*Konfor (Maalesef düzgün yolda diyebileceğim)

Eksiler;

*Sürüş Poziyonu (Bir önceki versiyonuna göre iyi ama oturma merkezin daha aşağı alınabilir)
*Tüketim (141 Km yol yaptım 11 Lt / 100 Km sonuç çıktı)
*İç Mekan Ferahlığı (İç mekan rakibi BMW 1 Serisi'ne göre daha dar)
*Ses Sistemi ( Test aracında Harman Kardon ses sistemi vardı. Ama beklenen performans yoktu)
*MMI Ekranı (Ekran boyutu küçük daha büyük ve ince olması daha şık gösterir)
*Sertlik (İstanbul yolları için gereksiz sertlikte) 
 *Şanzıman 



Önerim;

Eğer Mercedes A Serisi düşünüyor ve benzinli düşünüyorsanız A 250 tavsiye edilir. 211 Hp, hızlı vites geçişleri... Dizel düşünüyorsanız size kötü bir haberim var, şu anda Türkiye'de Otomatik vites seçeneği bulunmuyor. Ben olsam Mercedes A Serisi alır mıyım? BMW 1 Serisi kullanmadan bunu size söylemeyeceğim... Hepinize iyi sürüşler emniyet kemeri takmayı unutmayın..... 




ECO Drive Göstergesi

Yakıt Tüketimi









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder