5 Aralık 2012 Çarşamba

Kadının kalbine giden yol, otomobilin konforudan geçer


Otomobil sanayisi herkesin bildiği gibi maskülen bir alt yapı üzerine kurularak gelişti. Otomobillerin üretimindeki erkek egemenliği ilk zamanlarda çoğunluğu sağlasa da daha sonralarında biraz olsun kırılarak kadınların da bu sektörde çalışmasına olanak sağladı. Bu durum, kadın sürücülerin trafiğe çıkmasıyla birlikte, üreticilerin kadınlara hitap eden modellerini piyasa sürmesiyle birlikte artarak devam etti.

Bugüne baktığımızda üreticiler, kadınların gücünü; dizayn, üretim, ürün geliştirme, satış ve pazarlama departmanlarında kullanarak otomobillerin kadın sürücülere hitap etmesini kolaylaştırıyor. Peki ya bu durum kadınların müşterilerin gözünden nasıl görünüyor? Yani kadınlar otomobillerini seçerken nelere dikkat ediyorlar?

Hemcinslerim kusura bakmasın ama biz erkekler çok yüzeysel varlıklarız. Çünkü, bizim için araç seçiminde önemli olan, görüntü, ses ve güçtür. Bunu kimse inkar etmesin. Herhangi bir marka için galeriye gelen bir erkek, ilk olarak aracın km’de kaç litre benzin/mazot yaktığı, ne kadar beygir gücü veya tork sahibi olduğu gibi detayları sormakla başlar. Daha sonrasında ise bunu fiyat, bakım masrafları gibi şeyler takip eder.

Kadınlar da ise seçimi belirleyen faktörler tabii ki erkeklerden çok çok farklı. Bugüne kadar kaç kadınla otomobil muhabbeti yaptıysam (bu muhabbeti yaptığım kadınlar kesinlikle koruma altına alınmaları gerekiyor, çünkü nesilleri tükeniyor) hepsinin ortak noktası “KONFOR”. Peki bu konfor kadınlar için nedir? Konfor deyince akla gelen ilk şey tabii ki aracın yolda gidişi değildir. Kadınlar, araca ilk defa oturduklarında arka koltuğa bakarak “ayy bu araba ne kadar geniş/ne kadar dar” diyerek başlıyorlar. Çünkü onlar için aracın iç ferahlığı önemli. Peki neden? İşte 1.önemli konfor maddesi, eğer çocuklu bir bayansa çocuğunun arkada rahat oturmasını istiyor. Çünkü çocuk, arka koltukta ne kadar rahat oturursa annesini o kadar az rahatsız eder. Sonrasında ise Louis Vuitton çantasını yan koltuğa koyduğunda koltuğa sığıyor mu sığmıyor mu diye bakıyor. (Genelde bavul gibi çanta taktıkları için, koltuk genişliği önemli yani çantasının sığması önemli) 2.önemli ve en hayati konfor maddesi ise, ÇAKMAKLIK. Biliyorsunuz kadınlar 3 işi aynı anda yapabilen varlıklardır. Otomobil kullanırken, makyaj yapabilir, telefonla konuşabilir ve sigara içebilirler. Bu yüzden çakmaklığın yeri kadınlar için çok önemlidir. Eğer vites topuzunun arkasındaysa eyvahlar olsun kaza yapmak için 1.şart yerine gelmiş oluyor. İşte bu yüzden, satıcının aracı tanıtırken özellikle göstermesi gereken yer, burasıdır.(Bence bu bilinçaltı bir seçimdir) 3.önemli konfor maddesi ise, aracın boyutudur. Kadınlar, otomobil seçerken aracın boyutlarını ön planda tutarlar. “Sürücü koltuğuna otururken yerden ne kadar yüksekte oturuyorum, trafikte seyrederken kimsenin yanıma yaklaşmamasını istiyorum, aracın genişliği burada çok önemli” diyen kadın sürücüler tanıyorum. Bu yüzden aracın boyutları önemli. Her ne kadar park etme konusunda başarısız olsalar da bilinçaltında kadınlar aracın boyutlarını ön planda tutuyor.

Gözlemlerim sonucunda, kadınlar bir otomobil seçerken erkeklerden daha farklı şeylere odaklanıyor. Bu yüzden otomobil satan arkadaşlara sesleniyorum; bir kadına araç satmak istiyorsanız, aracın kaç km hıza kaç saniyede çıktığını değil, daha farklı konulardan bahsetmeniz gerekiyor. Kadının kalbine giden yol, otomobilin konforudan geçer.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder