Otomobil
sanayisi herkesin bildiği gibi maskülen bir alt yapı üzerine kurularak gelişti.
Otomobillerin üretimindeki erkek egemenliği ilk zamanlarda çoğunluğu sağlasa da
daha sonralarında biraz olsun kırılarak kadınların da bu sektörde çalışmasına
olanak sağladı. Bu durum, kadın sürücülerin trafiğe çıkmasıyla birlikte,
üreticilerin kadınlara hitap eden modellerini piyasa sürmesiyle birlikte
artarak devam etti.
Bugüne
baktığımızda üreticiler, kadınların gücünü; dizayn, üretim, ürün geliştirme,
satış ve pazarlama departmanlarında kullanarak otomobillerin kadın sürücülere
hitap etmesini kolaylaştırıyor. Peki ya bu durum kadınların müşterilerin
gözünden nasıl görünüyor? Yani kadınlar otomobillerini seçerken nelere dikkat
ediyorlar?
Hemcinslerim
kusura bakmasın ama biz erkekler çok yüzeysel varlıklarız. Çünkü, bizim için
araç seçiminde önemli olan, görüntü, ses ve güçtür. Bunu kimse inkar etmesin.
Herhangi bir marka için galeriye gelen bir erkek, ilk olarak aracın km’de kaç
litre benzin/mazot yaktığı, ne kadar beygir gücü veya tork sahibi olduğu gibi
detayları sormakla başlar. Daha sonrasında ise bunu fiyat, bakım masrafları
gibi şeyler takip eder.
Kadınlar da
ise seçimi belirleyen faktörler tabii ki erkeklerden çok çok farklı. Bugüne
kadar kaç kadınla otomobil muhabbeti yaptıysam (bu muhabbeti yaptığım kadınlar
kesinlikle koruma altına alınmaları gerekiyor, çünkü nesilleri tükeniyor)
hepsinin ortak noktası “KONFOR”. Peki bu konfor kadınlar için nedir? Konfor
deyince akla gelen ilk şey tabii ki aracın yolda gidişi değildir. Kadınlar,
araca ilk defa oturduklarında arka koltuğa bakarak “ayy bu araba ne kadar
geniş/ne kadar dar” diyerek başlıyorlar. Çünkü onlar için aracın iç ferahlığı
önemli. Peki neden? İşte 1.önemli konfor maddesi, eğer çocuklu bir bayansa çocuğunun
arkada rahat oturmasını istiyor. Çünkü çocuk, arka koltukta ne kadar rahat
oturursa annesini o kadar az rahatsız eder. Sonrasında ise Louis Vuitton
çantasını yan koltuğa koyduğunda koltuğa sığıyor mu sığmıyor mu diye bakıyor.
(Genelde bavul gibi çanta taktıkları için, koltuk genişliği önemli yani
çantasının sığması önemli) 2.önemli ve en hayati konfor maddesi ise, ÇAKMAKLIK.
Biliyorsunuz kadınlar 3 işi aynı anda yapabilen varlıklardır. Otomobil kullanırken,
makyaj yapabilir, telefonla konuşabilir ve sigara içebilirler. Bu yüzden
çakmaklığın yeri kadınlar için çok önemlidir. Eğer vites topuzunun arkasındaysa
eyvahlar olsun kaza yapmak için 1.şart yerine gelmiş oluyor. İşte bu yüzden,
satıcının aracı tanıtırken özellikle göstermesi gereken yer, burasıdır.(Bence
bu bilinçaltı bir seçimdir) 3.önemli konfor maddesi ise, aracın boyutudur.
Kadınlar, otomobil seçerken aracın boyutlarını ön planda tutarlar. “Sürücü
koltuğuna otururken yerden ne kadar yüksekte oturuyorum, trafikte seyrederken
kimsenin yanıma yaklaşmamasını istiyorum, aracın genişliği burada çok önemli”
diyen kadın sürücüler tanıyorum. Bu yüzden aracın boyutları önemli. Her ne
kadar park etme konusunda başarısız olsalar da bilinçaltında kadınlar aracın
boyutlarını ön planda tutuyor.
Gözlemlerim
sonucunda, kadınlar bir otomobil seçerken erkeklerden daha farklı şeylere
odaklanıyor. Bu yüzden otomobil satan arkadaşlara sesleniyorum; bir kadına araç
satmak istiyorsanız, aracın kaç km hıza kaç saniyede çıktığını değil, daha
farklı konulardan bahsetmeniz gerekiyor. Kadının kalbine giden yol, otomobilin
konforudan geçer.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder